De Profundis

De Profundis, Michał Oracz-ek sortutako rol jokua da. Bertan jokalariek H.P. Lovecraften munduan murgiltzen dira, eskutitz bidez sortutako narratiba bat erabiliz. Rolariak taldeko kide batzuk, Lemmy komunitateko sarrera hau erabiliko dugu jokorako, gure artean eskutitzak partekatuz.

SPOILER komandoa nola erabili
Beltzez dagoena ez ikutu, lehenengo “spoiler”-a utzi eta bigarrenean nahi duzuena jarri. Gero marra azpian idatzi beharko litzateke eskutitza.

Jokoaren Laburpena

Kaixo, ba ongi etorriak “De Profundis” taldera! Hementxe sarreratxo bat egin nahiko nuke, Lemmy-ra pasa aurretik. Ondo baderitzozue! De Profundis irakurri berri dut, eta nire ikuspuntua eta erabakitzeko gauza pare bat partekatu nahi nituzke zuekein. Hasi aurretik, pdf-a ez baduzue, hementxe dago eskuragarri:
https://cloud.disroot.org/s/SpHgwRKxBAZAbmC

Jokoak “psikodrama” hitza askotan erabiltzen du, nik ulertu dudanagatik inmertsio puntu bat eskatzen digu jokalariei, bakoitzak jakingo du norarte sartu edo ez! :D

Maizterrik gabeko jokoa da, beraz denon artean sortu beharko dugu bai anbientazioa, bai misterioak, ildoak, etab. Gure esku dago dena.

Bi modu daude jolasteko, “Tokiko elkarte” bat egineze edo “Network” batean. Gure kasuan aukera garbia “local Society” izango litzateke, hizkuntzagatik gehienbat. Euskaraz egingo dugulakoan nago, ezta? ;) "Society Sheet "bat egitea gomendatzen da, (68.orrian adibideak daude.) Bertan dato orokorrak egon daitezen, hala nola: ze gai (Convention), ze denboraldian jokatzen den, estiloa, korapiloa zein izango den, ze nolako pertsonaiak izango diren, arau gehigarriak jarriko ditugun (segurtasun arauak…), eta erabiliko diren taulak ere.

**Pertsonaiak aukeratzeko momentuan hiru aukera nagusi daude: **

  1. Gu geu izatea
  2. “Call of Cthulhu”-ko ikerlari bat erabiltzea
  3. Lovecraft-en istorio bateko pertsonaia izatea. Pertsonaiak aukeratzeko momentuan, gomendagarria da pertsonaiak berak izango lukeen informazioa izatea, adibidez, arkeologian doktore bat izan nahi badugu, ba arkeologiari buruz zeozer jakin beharko genuke.

Denbora lerroa: Jokoak bi aukera eskaintzen ditu: 1. Lovecraften istorioen denboraldia 1920 inguru, hyper-Lovecraftian. 2. Gaur egun; hyper realistic Hau denon artean erabaki beharko genuke (nahi ezkero beste denboraldi bat ere izan daiteke) baina autoreak hauek gomendatzen ditu, denontzat ezagunak direnez, errealismo eta egiazkotasuna emateko. Badago aukera ere bi denboraldietan bi pertsonaia desberdinekin jokatzeko, baina… zailtasunak ikusten dizkiot!!

Non kokatzen da? Hau denon artean erabaki beharreko zerbait da, ze herrialdeetan kokatzen den istorioa. Ondo ezagutzen dugun leku bat izan beharko luke, ez dago arazorik ere bakoitzak bere lekuan bizitzeko, eta erabakia agian noiz jolastuko garen jakinda errazagoa zaigu. Gomendioa, hori bai, gure ezagueran dagoen zerbait erabiiltzea da, eta gure errealitatean bertan misterioak aurkitzea.

**Gaia (Convention): ** Zeri buruz edo zeren inguruan jokatzen ari garen denok jakitea garrantzitsua da, ze tematika aukeratu. "De Profundis"en aukerak daude, eta bakoitzari taulatxo bat egokitzen dio, inspirazio bila joan nahi badugu. 57. orrialdetik aurrera. “Cthulhu and weird fiction”, “X-Files”, “History”, “Other worlds”, “Family”, “Crime and punishment”, “Psychology”, “Jewellery box”, “Grotesque”,

Estiloa Eskutitz estiloan idatzi behar da, gomendioa benetako eskutitzak bidaltzea litzateke, eta horrekin jokatu, baina gure kasuan Lemmy erabili beharko dugu horretarako. Eskutitz estiloan nori zuzenduta dagoen, agurrak etab. kontuan hartzea dakar. DATAk jartzea beharrazkoa hori bai, ildo guztia ondo jarraitzeko.

**Zeri buruz idatz daiteke? ** Ekidin behar dena da, bakoitzak bere istorioari buruz bakarrik idaztea, interakzioa sortzea eta eskutitz bat eta bestearen arteko erlazioak sortzeko aukera zabaldu behar da. Batzuetan jokalari bat izango da aktiboago, eta honek bere tentsiounea pasatzean, beste batek har dezake testigua. “De Profundisen” 28. orritik aurrera ikus daiteke adibide batzuk:

  1. The mythos around us.
  2. A mysterious event.
  3. Conspiracy theory.
  4. Thoughts, reflections, investigations.
  5. Research and experiments.
  6. Adventures.
  7. Letters from our travels.
  8. Family stories.
  9. Landscapes.
  10. Topics based on Book Two and Book Three.
  11. Normal Letters

Abiadura Korapilo edo argumentua denen artean sortzen doa, eta hau ondo egiteko lasaitasunez hartu beharreko zerbait da, luzerako eman dezake. Ikerketak ez dira egun batetik bestera egiten. Denbora hartzea garrantzizkoa da. Denon artean erabaki beharko genuke zein iruditzen zaigun abiadura egoki bat, lasaitasun eta sakontasun hau lortu batetik, eta jokoaren tentsioa ez behera joateko bestetik.

Pertsonaiaren barne-borrokak, metamorfosia Pertsonaiak ikerketa eta denbora pasa ahala aldatzen joango dira, eta gerta daiteke haien patua hiltzea izatea, zoratzea edo gehiago kontakturik ez izatea… honi buruz 38. iraku daiteke, “Final Letter” adibide batzuekin.

Eskutitzak idazteko modua: De Profundis-ek argi uzten du e-posta ez dela modu egokia, azkartasunagatik, tonuagatik etab. eskutitzak eskuz idatzi eta bidaltzea dela proposatutakoa. Bat idatzi, kopia bat zuk gorde eta bidali. Modu hontan, eskutitz bidezko jokoa da planteatzen dena. Gure kasuan, Lemmy erabiliz uste dut badugula aukera hori pixka bat hackeatzeko.

  • Spoiler textua erabiliz, jar dezakegu bakoitzak nori idazten dion eskutitza. Eskutitza zuzendu zaion pertsonak/pertsonaiak bakarrik irakur lezake. Besteok, hasiera batean ez genuke irakurri behar.
  • Norbaitek, jokua “kanpotik” jarraituko nahiko balu berriz dena irakur lezake, edo guk ere gure artean, norbaiti bidalitako eskutitza beste norbaitekin partekatu nahi ezkero, ba esan zein iraku dezakeen.

Kanpaina adibideak: 77.orrian Online jokatzen: 86.orrian

  • Salda_Dagobah
    link
    fedilink
    euskara
    arrow-up
    1
    ·
    3 months ago
    Karl Otto Eberhardtek Camille Flammarioni idatzia, 1920ko Otsailak 29

    Viena, Lehen Austriar Errepublika, 1920ko Otsailak 29an

    Camille adiskide maitea,

    Zeinen pozgarria den urte hauen ondoren zure berri izatea. Aspaldian ez genuen elkar idatzi eta benetan espero dut bizitza ondo doakizula.

    Aldizkarietako argitalpenetatik ikasi izan dut zure ikerketen arrakastaz. Zoritxarrez, apenas ezagutzen dut Parapsikologia arloa eta zure azken aldiko lana nahiko ezezaguna egiten zait. Hala eta guztiz ere, eskertzen dizut zuretzat hain erabakigarria den une honetan nire iritzia eta laguntza eskatzea.

    Dakizunez, ni neu beti saiatu izan naiz erabakiak buru hotzez hartzen eta normalean nire erreserbak izango nituzke horrelako auzietan, batez ere aurkikuntza hauek komunitate zientifikoak oraindik onartu ez baditu. Badira hala ere azken aldian azaldu ezin ditudan gertakariak eta nire usteak zalantzan jartzen hasia naiz.

    Finantziazioa eskatu didazu, zure ikerketak aurrera eramateko. Zure grina zalantzan jartzen ez ditudan arren, ezin dizut une honetan laguntza ekonomikorik eskaini. Badakit hori ez dela erantzun espero zenuena, situazioa hobe ulertu beharra daukat aurrena.

    Gure lagun Gustave Dauphinen berri jaso dut gaur Tuvalu uharteetatik, alarma moduko batekin. Bertako biztanleek etxeetan irudi hau marrazten omen dute eta Sortaldeko Espresoaren lanetan maiz ikusi ditugun marken antzekoegia egiten zait. Gainera, badirudi zuk bidalitako seiluak irudi berdina duela! Ez dakit honi buruz zer pentsatu eta jakingo al zenuke zuk zerbait?

    Zure betirako laguna,

    Karl Otto Eberhardt