De Profundis
De Profundis, Michał Oracz-ek sortutako rol jokua da. Bertan jokalariek H.P. Lovecraften munduan murgiltzen dira, eskutitz bidez sortutako narratiba bat erabiliz. Rolariak taldeko kide batzuk, Lemmy komunitateko sarrera hau erabiliko dugu jokorako, gure artean eskutitzak partekatuz.
SPOILER komandoa nola erabili
Beltzez dagoena ez ikutu, lehenengo “spoiler”-a utzi eta bigarrenean nahi duzuena jarri. Gero marra azpian idatzi beharko litzateke eskutitza.
Jokoaren Laburpena
Kaixo, ba ongi etorriak “De Profundis” taldera!
Hementxe sarreratxo bat egin nahiko nuke, Lemmy-ra pasa aurretik. Ondo baderitzozue!
De Profundis irakurri berri dut, eta nire ikuspuntua eta erabakitzeko gauza pare bat partekatu nahi nituzke zuekein.
Hasi aurretik, pdf-a ez baduzue, hementxe dago eskuragarri:
https://cloud.disroot.org/s/SpHgwRKxBAZAbmC
Jokoak “psikodrama” hitza askotan erabiltzen du, nik ulertu dudanagatik inmertsio puntu bat eskatzen digu jokalariei, bakoitzak jakingo du norarte sartu edo ez! :D
Maizterrik gabeko jokoa da, beraz denon artean sortu beharko dugu bai anbientazioa, bai misterioak, ildoak, etab. Gure esku dago dena.
Bi modu daude jolasteko, “Tokiko elkarte” bat egineze edo “Network” batean. Gure kasuan aukera garbia “local Society” izango litzateke, hizkuntzagatik gehienbat. Euskaraz egingo dugulakoan nago, ezta? ;) "Society Sheet "bat egitea gomendatzen da, (68.orrian adibideak daude.) Bertan dato orokorrak egon daitezen, hala nola: ze gai (Convention), ze denboraldian jokatzen den, estiloa, korapiloa zein izango den, ze nolako pertsonaiak izango diren, arau gehigarriak jarriko ditugun (segurtasun arauak…), eta erabiliko diren taulak ere.
**Pertsonaiak aukeratzeko momentuan hiru aukera nagusi daude: **
- Gu geu izatea
- “Call of Cthulhu”-ko ikerlari bat erabiltzea
- Lovecraft-en istorio bateko pertsonaia izatea. Pertsonaiak aukeratzeko momentuan, gomendagarria da pertsonaiak berak izango lukeen informazioa izatea, adibidez, arkeologian doktore bat izan nahi badugu, ba arkeologiari buruz zeozer jakin beharko genuke.
Denbora lerroa: Jokoak bi aukera eskaintzen ditu: 1. Lovecraften istorioen denboraldia 1920 inguru, hyper-Lovecraftian. 2. Gaur egun; hyper realistic Hau denon artean erabaki beharko genuke (nahi ezkero beste denboraldi bat ere izan daiteke) baina autoreak hauek gomendatzen ditu, denontzat ezagunak direnez, errealismo eta egiazkotasuna emateko. Badago aukera ere bi denboraldietan bi pertsonaia desberdinekin jokatzeko, baina… zailtasunak ikusten dizkiot!!
Non kokatzen da? Hau denon artean erabaki beharreko zerbait da, ze herrialdeetan kokatzen den istorioa. Ondo ezagutzen dugun leku bat izan beharko luke, ez dago arazorik ere bakoitzak bere lekuan bizitzeko, eta erabakia agian noiz jolastuko garen jakinda errazagoa zaigu. Gomendioa, hori bai, gure ezagueran dagoen zerbait erabiiltzea da, eta gure errealitatean bertan misterioak aurkitzea.
**Gaia (Convention): ** Zeri buruz edo zeren inguruan jokatzen ari garen denok jakitea garrantzitsua da, ze tematika aukeratu. "De Profundis"en aukerak daude, eta bakoitzari taulatxo bat egokitzen dio, inspirazio bila joan nahi badugu. 57. orrialdetik aurrera. “Cthulhu and weird fiction”, “X-Files”, “History”, “Other worlds”, “Family”, “Crime and punishment”, “Psychology”, “Jewellery box”, “Grotesque”,
Estiloa Eskutitz estiloan idatzi behar da, gomendioa benetako eskutitzak bidaltzea litzateke, eta horrekin jokatu, baina gure kasuan Lemmy erabili beharko dugu horretarako. Eskutitz estiloan nori zuzenduta dagoen, agurrak etab. kontuan hartzea dakar. DATAk jartzea beharrazkoa hori bai, ildo guztia ondo jarraitzeko.
**Zeri buruz idatz daiteke? ** Ekidin behar dena da, bakoitzak bere istorioari buruz bakarrik idaztea, interakzioa sortzea eta eskutitz bat eta bestearen arteko erlazioak sortzeko aukera zabaldu behar da. Batzuetan jokalari bat izango da aktiboago, eta honek bere tentsiounea pasatzean, beste batek har dezake testigua. “De Profundisen” 28. orritik aurrera ikus daiteke adibide batzuk:
- The mythos around us.
- A mysterious event.
- Conspiracy theory.
- Thoughts, reflections, investigations.
- Research and experiments.
- Adventures.
- Letters from our travels.
- Family stories.
- Landscapes.
- Topics based on Book Two and Book Three.
- Normal Letters
Abiadura Korapilo edo argumentua denen artean sortzen doa, eta hau ondo egiteko lasaitasunez hartu beharreko zerbait da, luzerako eman dezake. Ikerketak ez dira egun batetik bestera egiten. Denbora hartzea garrantzizkoa da. Denon artean erabaki beharko genuke zein iruditzen zaigun abiadura egoki bat, lasaitasun eta sakontasun hau lortu batetik, eta jokoaren tentsioa ez behera joateko bestetik.
Pertsonaiaren barne-borrokak, metamorfosia Pertsonaiak ikerketa eta denbora pasa ahala aldatzen joango dira, eta gerta daiteke haien patua hiltzea izatea, zoratzea edo gehiago kontakturik ez izatea… honi buruz 38. iraku daiteke, “Final Letter” adibide batzuekin.
Eskutitzak idazteko modua: De Profundis-ek argi uzten du e-posta ez dela modu egokia, azkartasunagatik, tonuagatik etab. eskutitzak eskuz idatzi eta bidaltzea dela proposatutakoa. Bat idatzi, kopia bat zuk gorde eta bidali. Modu hontan, eskutitz bidezko jokoa da planteatzen dena. Gure kasuan, Lemmy erabiliz uste dut badugula aukera hori pixka bat hackeatzeko.
- Spoiler textua erabiliz, jar dezakegu bakoitzak nori idazten dion eskutitza. Eskutitza zuzendu zaion pertsonak/pertsonaiak bakarrik irakur lezake. Besteok, hasiera batean ez genuke irakurri behar.
- Norbaitek, jokua “kanpotik” jarraituko nahiko balu berriz dena irakur lezake, edo guk ere gure artean, norbaiti bidalitako eskutitza beste norbaitekin partekatu nahi ezkero, ba esan zein iraku dezakeen.
Kanpaina adibideak: 77.orrian Online jokatzen: 86.orrian
Çiçik Friedrich-i idatzia. 1920 ko Otsailak 13
Friedrich maitea:
Uste dut idazten dizudan azken gutuna dela. Badakit ezinezkoa dela zure erantzuna, eta hala ere berriro ezin izan diot eutsi nire fantasiaren mugei. Ez dut uste PTT Posta zerbitzuak aurretik bidalitako gutun guztiak inora entregatu dituenik, baina ez dizkit itzuli ezta ere eta horrek esperantza ematen dit. Zuk ez bada, beste inork, zoriaren zoriz, gure istorioa aurkituko duelakoan. Sophiak dio ez duela zentzurik, ez zaudela gehiago gure artean, eta joaten utzi beharko zintudala behingoz. Nola ukatu ordea nire begiek orain bi urte ikusi zutena? Ez nuen zalantzarik orduan eta ez dut orain ere, baina… hala ere nire ongizateagatik aurrera egin behar dut. Gutun hau beraz azkena da, Fournier anaien eskuetan utziko dut, zure mamuaren beldur dira ni baino gehiago. Gutxienez zor hori kobratuta utziko dut.
Paris uztear nago. Folies-Bergèrek ez nau gehiago maite. Nire azal zaharkituak jada ez du gaztaroan bezalako zirrararik eragiten, eta gerraren itzalak gizonen fantasiak lausotu ditu, euren galderak eta susmoak zanpatu. Ziurtasuna eta boterearen atzetik dabiltza, jada ez dute artea, poesia eta dantza maite, are gutxiago sekretuen hizketa edo sorginen ahotsa.
Adinak ere galdu nau ez dut ukatuko, Ameriketatik iritsitako emakume eder eta beltzaran batek hartu du antzerki eta dantzazaleen begirada guztia, Josephine Baker deitzen da. Zeruan izar berri bat nirea itzaltzen den bitartean. Edonola ezin naiz geratu nire erorketa ikustera, gainera iparralde honek nire hezurretan ahultzen nau.
Zugan pentsatuz aritu naizaldaketak datozela eta, urduri, ezinbestean, oroimenetan galduta. Zure esku habilek hainbatetan erakutsi didate eta benetako zirrara zer den, hainbeste faltan botatzen dudana. Ametsgaiztoak aldentzen laguntzen dit zure gogoak, inoiz baino estuago heltzen nautenean ere.
Ez nau nostalgiak bakarrik mugitu ordea. Gutun bat jaso dut. Gure taldeko lagun min batek idatzi berri nau hegoaldetik. Badakizu nork. Antza, Lore-Jolasa berpiztu nahi dute. Badakizu-nor-en ideia izanik, ziur lizunkerietan aritzeko aitzakia dela, eta etsaiak engainatzeko trikimailua ere, noski. Baina beldurtzen nau ni bezalako emakume baten gaitasunak zertarako behar dituzten galdetzeak. Susmo bat dut laztana. Nire SUSMO hoietako bat, ez dakit zer den oraindik. Adinaren gauzak agian, baina bada zerbait. Ezagutzen nauzu. Inork baino hobeto. Ezin zaio uko egin deiari. Gainera gauzak mugitzen ari dira bertan, ez dakit taldeko beste kideekin inor kontaktuan jarri den, baina… indar handiak… usaintzen ditut airean.
Edonola Sara-ra itzultzekoa naiz. Sophiak dio ez dagoela niretzat ezer bertan. Berak ez du ulertzen. Herriak deitzen nau. Lurrak. Agian ez da bidaia zuzena izango, ordea ekialdera detour txiki bat egin behar dut. Arriskutsua bada ere.
Beti botako zaitut faltan, baina ez dizut permisurik eskatuko laztana, badakizu hori ere. Bizi zinela hasi nuen tradizio bat, alargun bezala mantenduko dudana.
Zure maitea betiko. C.C - Claudine Clauvel
Gustave Dauphinek Karl Otto Eberhearti idatzia, 1920ko otsailak 20
Tuvalu uharteak, 1920ko otsailak 20
Carl Otto Eberheart maitea,
Bitxi egiten zait pentsatzea hemen ortzimugan sartzen ikusten dudan eguzkia, ondoren, 15.000 kilometrotara, zure adatsak berotuko dituen hori bera izango dela. Eguzki izpiekin batera sentitzen ote dituzu gaur zurekin izan ditudan gogoetak?Nik bart pasa dudana baino gau hobea opa dizut. Pentsatzen dut ez zenuela nire gutunik espero, baina aspaldiko oroitzapenak ekarri dizkit gau ilun eta beroak. Eta ezinbestekoa izan da gu biok bizitako hura gogoratzea.
Oraindik ez dut gehiegi idatzi nahi ikusi genuen hortaz, baina ezin dut ukatu ametsek larritu nautela. Bizitakoa gori-gorian utzi didan amesgaiztoa izan dut, eta ezin diot pentsatzeari utzi ametsa baino, abisu bat izan dela gaurkoa. Besterik ez, oraingoz. Aurrerago berri hobeak ekarriko dizkizudalaren esperantzetan.
Adeitasunez,
Gustave Dauphine
P.D.: Azken alarma moduan, hemen uzten dizut Tuvaluko biztanleek atean marrazten duten irudi hau. Orient Expressean hainbat alditan ikusi genuen aztarna horren antza hartzen al diozu zuk ere bai? Amets goxoak izan, adiskide.
Karl Otto Eberhardtek Gustave Dauphini idatzia, 1920ko Otsailak 29
Viena, Lehen Austriar Errepublika, 1920ko Otsailak 29an
Gustave adiskide maitea,
Nolabaiteko nostalgiak hartuta jaso dut zure gutuna. Milaka kilometrotara bada ere, benetan pozgarria da jakitea eguzki izpien beste aldean gure laguntasun zaharrak bizirik jarraitzen duela ikusteak.
Oraindik liluratuta naukazu Pariseko erosotasunak atzean utzi eta Tuvalura joateko hartutako erabakiaz. Ez nuen zure berririk orren goiz espero, baina kasualidadea edo, zure gutuna garai bitxian iritsi zait. Ni ere gauero errepikatzen den amesgaizto batek atsekabetzen nau, aspaldian lurperatuta utzi genituen oroitzapenak errotik ateraz.
Haurtzaroko irudimenak zirena, larritasun estua hartzen ari dira azkenaldian. Zer gogoratzen duzu zuk jolasean ari ginela aitak zuzentzen zituen tren-tuneleko obretan sartu ginenean? Beti nahi izan dut oroitzapena ezabatu, baina haragi ustelaren kiratsa gogoratzeak ikara ematen dit oraindik.
Izan ere, aipatzen duzun ikurra bada trenbide lanetan ikusi genuen zerbait. Inoiz ez diot garrantzirik eman, harginen markak zirela pentsatu izan dut beti. Baino nola da posible Tuvalun ere aurkitzea? Hau gutxi balitz, joan den astean gure lagun Camillen gutun bat jaso nuen eta begira zein seilu bitxia. Zuk ere antzematen al duzu marka edo nere irudipena da?
Ondo dakizu sineskeriak errazki onartzen ez dituen gizona naizela, baina azkenaldiko gertaerek kolokan jarri naute. Adi egon gaitezen, lagun. Badut susmoa hurrengo egunek luzaroan saihestu ditugun pasarte horietara hurbilduko gaituztela.
Besarkada estu bat,
Karl Otto Eberhardt
Elkarte orria (Society Sheet)
Izena
Data eta Lekua
1920ko abuztua, mundu guztian barreiatutako pertsonaiak.
Gaia-Korapiloa (Plot)
“The mythos are around us” / “Conspiracy theories”
Elkarte kideak
Claudine Clauvel, “Çiçi” @ibenifacio@lemmy.eus
Camille Flammarion @Eblazaina@lemmy.eus
Gustave Dauphin @Petrux@lemmy.eus
Paul Muller (Friedrich “Stich” Rutschewski) @izaro@lemmy.eus
Karl Otto Eberhardt @Salda_Dagobah@lemmy.eus
Arau gehigarriak
Abiadura astean gutun bat gutxi-gora-behera.
Fitxa osatzeko FATE jarraitu dugu, gure pertsonaia 5 aspektuz definituz.- Pertsonaiaren arketipoa
- Biografiarekin lotutako aspektu bat, beste pj batekin lotzen gaituena, haurtzarokoa
- Biografiarekin lotutako aspektu bat, beste pj batekin lotzen gaituena, gaztetakoa
- Biografiarekin lotutako aspektu bat, beste pj batekin lotzen gaituena, duela gutxikoa
- Konplikazio edo konflikto bat, orainaldikoa
Taulak
–
Paul Müllerrek Karl Otto Eberhearti idatzitakoa. 1920ko irailak 21
1920ko irailak 21
Sehr geehrter Herr Eberheart,
Zer moduz zaude? Espero dut zure tren maitatuak berriz ere martxan egotea, bonbardaketen ondorengo konponketak bukaturik egongo direla sumatzen dut, ezta?
Denbora asko egon naiz zuri idazteko zain, gure lagun prusiarrak atzetik izan ditut eta. Oraingoan uste dut lasai utziko nautela, nire atzetik zebilen azeria beste eginkizun batzuetara bideratu dutela entzun dut eta. Oraindik ezin dizut esan non nabilen zehazki, baina ez dut Europatik alde egin, eta kostaldeko hiri alai batean topatuko nauzula esan diezazuket. Asmakizuna errazago egiteko, jakin ezazu funikular berri bat eraiki duten hiri batean nagoela… ziur asmatzerik baduzula Karl!
Hiriak bizitza handia du eta gure herrialdeetako jendea ere aurkitzen dut hemen, baina nahiago du bertakoekin batu. Ez naiz fido nondik eta noren zale izan daitezkeen.
Gerra garaian kontatu nizkizun ikerketik aurrera noa, eta kostalde hontan topatzen den flora bereziaren inguruan liburuxka bat idaztekotan nago. Bertako arrantzaleak asko laguntzen ari dira lan honetan eta aurrerapen handiak egiten nabil. Agian, laster izango duzu nire berri egunkarietan, liburua dela eta! Kar, kar, kar! Pare bat espezie berri eta misteriotsu topatu ditut kostaldeko leizeetan, eta agian atentzio pixka bat erakarriko dut. Oraindik ez dut erabaki nola egingo dudan, nire izena babesteko.
Ciçi-k hilda nagoela uste du, beraz berarekin topo egingo bazenu, mesedez, mantendu sekretua. Ez dakit nondik dabilen oraintxe bertan, baina jakingo bazenu, eskertuko nizuke informazioa. Gauzak baretzean hari ere idaztea gustatuko litzaidake.
Karl laguna, zure berrien zain geratzen naiz,
Badakizu non utzi zure eskutitzak nire eskuetara irits daitezen!
Besarkada handi bat,
Removed by mod
Paul Müllerrek Camille Flamarion-i idatzitakoa. 1920ko irailaren 3
Donostia, 1920ko irailaren 3,
Camille estimatua,
Barkatu lehenago idatzi ez izana, baina azken urteetan gerra ondoan, bizitzak norabide arriskutsuetatik eraman nau. Zer moduz doakizu bizitza Edinburgon? Jarraitzen al duzu zure ikerketak aurrera eramaten? Ziur naiz zure gaitasun paregabeekin aurkikuntza garrantzitsuren bat egingo duzula berehala.
Ni oraintxe bertan Donostian bizi naiz, eta Hendaian pasa genituen gaztetako udara luzeak gogorarazi dizkit. Oraindik etortzen al zara euskal kostaldera udaran? Elkar ikusteko aukera paregabea izango litzateke! Urte asko pasa dira eta uste dut orain Donostiako bizi-giroa asko aldatu da bisitatu genuen azkeneko alditik. Kasinoa eraiki dute eta mundu guztiko jendea etortzen da bertako hondartzaz eta kafetegitaz gozatzera. Ez dut esango Paris denik, baina pirineoetatik behera dagoen herrietatik, Parisen antza gehien duena dela esango nuke, agian Casablancarekin parekaturik! Festak ugariak dira, eta hiriak erraztasun asko jartzen dizkie kanpotarrei bertan ezarri gaitezen. Nire bizitza azken boladan ez da oso lasaia izan eta banuen horrelako leku bat topatzeko gogoa.
Nire enpresarentzako aukera politak aurkitzen ari naiz lurralde honetan, eta espero dut laster hemen ere filial bat eratzeko aukera izatea. Gure botikak garatzeko onddo eta itsas-landare interesgarriak topatzen ari naiz, eta kostaldeko herri txikiak ikertzen nabil ea hauek hazteko leku aproposen bat aurkitzen dudan. Gauza bitxi bat gertatu zait lan honetan nabilela, Camille. Badirudi bertako arrantzale talde bat nire kuriositateaz konturatu dela, eta laguntzeko prest agertu dira. Getarian topatu nituen hasiera batean, eta bertako landareak bilatzen nenbilela hurbildu zitzaizkidan. Marea beherean soilik agertzen ziren bidezidor batzuk erakutsi eta haiekin adiskidetu nintzen, pare bat sagardo botila edan ostean. Egun horretatik aurrera nirekin etorri ohi dira eta nik ikusteko aukera gutxi izango nituzkeen arrokarte eta kobazulo ezberdinetarako sarbideak erakusten dizkidate. Haien txalupetan joateko aukera ere ematen didate, eta badirudi euskal kostalde guztian naizela ezaguna jada! Nik haien laguntza eskertzeko dirua eskaini diedan arren, ez dute ezer jaso nahi! Jende arras arraroak izan dira beti arrantzaleak nire ustez, baina hemengo adeikortasunik ez dut inoiz ezagutu. Baten bati entzun diot ilargiaren zikloak eta jarraitzen dituztela, beraz adiago egongo naiz datozen txangoetan ea zure ikerketaren batentzako lagungarri izan daitezkeen. Kar, kar, kar!
Zure lan artean tartetxo bat aurkituko bazenu, zure berri izatea gustatuko litzaidake.
Zure betiko laguna, Paul,
P.D. Idatzi nahi badidazu helbide hontan egin dezakezu: 156 Postakutxatila Donostia, Spain
P.P.D. Eskertuko nizuke ez bazenu nire izena eskutitzean jartzen.Çiçik Camille Flamarioni idatzitakoa. 1920ko Martxoaren 1
Flammarion doktoreari:
Gutun hau bidaltzen dizut, berau entregatu duen emakume gaztea babestuko duzulakoan. Sophia izena du, nire alaba da. Eta aldez aurretik barka egoera honen premiak aztoratu bazaitu.
Ez dakit nigaz oroituko zaren. Aspaldi elkar ikusi ez baitugu eta. Çiçi naiz, lizeoan elkarrekin ikasi genuen. Orduan, eta orain ere, zurea bezalako kuriositatea duten emakumeak harriduraz eta… onartuko dut, inbidiaz begiratu izan ditut. Ibilbide zail eta deserosoak hartu eta hauei aurre egiteko gaitasuna duten…duzuten emakumeak, alegia. Gizonen mundu honetan ez baita erraz jakintsuen artean leku bat topatzen. Zoriontzen zaitut bide batez.
Ez nau harritu zure adimenak urrun eraman zaituela. Beti izan zinen emakume argi eta ederra, gugatik inork xoxik ematen ez zuenean ere etorkizun handia izango zenuela jakin banekien. Baina zure aurkikuntzen ohiartzuna nire belarrietara iritsi zen lengoan, “Lizzo” maistraren hiletan eta benetan alaitu ninduen. Gogoratzen duzu “Le dégoûtant Lizzo” ? Beno, agian orain lurrazpian dagoela Andere Elizabeth egokiagoa da. Maistra hark gure gaztaroa irainez zikindu besterik egin ez zuen arren. Inondik etorritako gorroto amaigabea zigun. Egon bedi zizareen artean. Adeitasunez gogoratzen dut gure gaztaroa, gertatu zitzaiguna ahaztu ezin badut ere. Izatez inoiz baino indartsuago oroitzen dut azkenaldian ez dakit zergatik.
Gutuna eman dizun neskatoak badu ere zurearen moduko begirada, izarretan galdutako disdira islatzen duen horietakoa. Niri, “Rêverie” horrek ihes egin izan dit beti, baina neskak adina hartu du eta, nire eskuetatik ihes doa, nahi edo ez. Nik erakutsi ahal diodana amaitu delakoan nago. Eskolak amaitu ditu, baina ez dut nahi berarentzat hau muga izatea, eta horregatik, zure babesean jartzeko eskaera egiten dizut. Gizon gaiztoen eskuetatik urrun. Besteerik ez bada zure ezagutzen azpian ahal duen guztia xurgatuz, nireaz ezberdina den etorkizun bat eraikitzeko aukera izango duela uste dut. Neska argia eta langilea da
Jakin ez dela neskatoaren irtenbide bakarra, baina bada nire begietan bere ezagutzarekiko desira asetuko duen onena. Hartu faborez nire erregu hau, eta eskaera onartezina izanez gero, esaiozu neskatoari. Ulertuko du.
Adeitasunez. “Çiçi” Claudine Clauvelle
P.S. Ba al duzu Ottorekin kontakturik? Ohiko kontaktu bidean ez du erantzuten, eta orain ez dakit non dabilen. Bere laguntza beharko dut ekialdera zeharkatzeko. Bere helbide fidagarririk bazenu eskertuko nuke.
deleted by creator
Karl Otto Eberhardtek Camille Flammarioni idatzia, 1920ko Otsailak 29
Viena, Lehen Austriar Errepublika, 1920ko Otsailak 29an
Camille adiskide maitea,
Zeinen pozgarria den urte hauen ondoren zure berri izatea. Aspaldian ez genuen elkar idatzi eta benetan espero dut bizitza ondo doakizula.
Aldizkarietako argitalpenetatik ikasi izan dut zure ikerketen arrakastaz. Zoritxarrez, apenas ezagutzen dut Parapsikologia arloa eta zure azken aldiko lana nahiko ezezaguna egiten zait. Hala eta guztiz ere, eskertzen dizut zuretzat hain erabakigarria den une honetan nire iritzia eta laguntza eskatzea.
Dakizunez, ni neu beti saiatu izan naiz erabakiak buru hotzez hartzen eta normalean nire erreserbak izango nituzke horrelako auzietan, batez ere aurkikuntza hauek komunitate zientifikoak oraindik onartu ez baditu. Badira hala ere azken aldian azaldu ezin ditudan gertakariak eta nire usteak zalantzan jartzen hasia naiz.
Finantziazioa eskatu didazu, zure ikerketak aurrera eramateko. Zure grina zalantzan jartzen ez ditudan arren, ezin dizut une honetan laguntza ekonomikorik eskaini. Badakit hori ez dela erantzun espero zenuena, situazioa hobe ulertu beharra daukat aurrena.
Gure lagun Gustave Dauphinen berri jaso dut gaur Tuvalu uharteetatik, alarma moduko batekin. Bertako biztanleek etxeetan irudi hau marrazten omen dute eta Sortaldeko Espresoaren lanetan maiz ikusi ditugun marken antzekoegia egiten zait. Gainera, badirudi zuk bidalitako seiluak irudi berdina duela! Ez dakit honi buruz zer pentsatu eta jakingo al zenuke zuk zerbait?
Zure betirako laguna,
Karl Otto Eberhardt